„Ez aztán bátor vállalás… nem féltek, hogy nem sikerül?”
Ezt kérdezte tőlünk egy cégvezető, amikor arról beszélgettünk, hogy 30 nap alatt 100 releváns érdeklődőt szerzünk egy B2B cégnek, teljesen ingyen.
A cél nem volt kevesebb, mint egy automatizált gépezet létrehozása, ami gyakorlatilag a kiválasztott B2B cég saját értékesítőjeként működik, 0-24-ben.
Óriási a bizalmatlanság a marketingügynökségekkel szemben a magyar KKV szektorban, mert sok ügynökség ma még mindig az inputot méri:
Hogy ebből jött-e megkeresés? Az már csak mellékes.
Ne érts félre: nulláról felépíteni egy valóban a cégre szabott, kreatív, és hatékony marketingkampányt – arculattal, weboldallal, kommunikációval – elképesztően nehéz.
És kimondhatjuk azt is, hogy sokszor olyan kevés mozgásteret kap a marketinges, hogy képtelen valódi eredményt hozni – ezért inkább nem is vállal érte felelősséget.
Ha nincs bizalom a cégvezető és a marketinges között, nincs felelősségvállalás sem. Azonban ilyenkor a marketing nem befektetés, hanem csak egy újabb tétel a költséglistán.
Egy kampány, ahol 30 nap alatt 100 új, releváns érdeklődőt szerzünk egy B2B cégnek – 0 Ft-ért.
Ez nem audit. Nem konzultáció. Ez egy komplett marketingrendszer, amiben:
A cégnek pedig csak annyi a dolga, hogy fogadja az érdeklődőket.
Nem azért, mert unatkoztunk. Hanem mert szerettünk volna példát mutatni, és nyilvánosan dokumentálni:
14 napig jelentkezhettek a B2B cégek a Marketing Speedrunra. Mi már tűkön ültünk, hogy mind a 40 jelentkezővel egyeztessünk egy 15 perces discovery callt.
Ebben a rövid beszélgetésben bemutatkoztunk, és megismertük, hol tartanak jelenleg a jelentkezők, mi a legnagyobb elakadásuk a marketingben.
A Marketing Speedrun indulása óta rendszeresen kommunikáltunk hírlevélben a jelentkezőkkel – tudatosan, kis adagokban, hogy ne terheljük túl őket.
Az, hogy egy kolléga nem érzi jól magát a munkahelyén, költségekben kifejezhető. A Pszichoforyou Szabó Eszter Judittal 7 éve segít a lelki egészség megőrzésében, legyen szó önismereti vagy munkahelyi kiégéssel kapcsolatos problémákról. A Business Edition keretein belül a cégvezetők az ő podcastsorozatukkal és előadásaikkal teremthetnek támogató környezetet az irodában.
Számunkra is kiemelten fontos a munkahelyi mentális egészség, hiszen az ösztönző légkör nem csak az egyén jóllétét, hanem a cég sikerét is nagyban befolyásolja.
A következő lépés az volt, hogy bekérjük az összes hozzáférést – weboldal, Tag Manager, Google Analytics – és tartsunk egy deep marketinges meetinget a buyer personáról.
Hét nap alatt a következőket pipáltunk ki:
✅ Mély meetinget tartottunk termékről és buyer personáról.
Hála Eszterék alapos előkészítésének, ezt már csak kiegészíteni kellett egy piackutatással.
✅ Elkészítettük a marketingstratégiát.
Meghatároztuk a fókuszt, üzenetet, csatornákat, erőforrásokat.
✅ Megírtuk a hírlevél flow-t, ami egyszerre automatizált, mégis személyes.
✅ Elkészítettük a hirdetési kreatívokat és szövegeket.
És még csak most kezdünk igazán felpörögni. Jövünk a landing oldalakkal, A/B tesztekkel, finomhangolással.
A cél nem az volt, hogy két hét alatt behúzzuk az összes vásárlót, hanem, hogy létrehozzunk egy működő ügyfélszerző rendszert, ami folyamatosan hoz új érdeklődőket akkor is, ha nem ülünk fölötte.
A Pszichoforyou B2B podcastsorozatából indultunk ki, amit a cégek a teljes csapat számára elérhetővé tehetnek, belső mentális egészségfejlesztés céljából.
Azonban hamar világossá vált: önmagában egy podcast ajánlása nem elég ahhoz, hogy a cégvezetők figyelmét megragadjuk. A „hallgass podcastot” nem üzleti érv.
Ezért nem magát a terméket hirdettük először, hanem visszaléptünk egyet, és megkerestük azt a témát, ami valóban rezonál a döntéshozókkal, és amiben érdemi edukáció történhet.
Így született meg a Work Life Balance hírlevélsorozat cégvezetőknek. Nem motivációs idézetekkel vagy könnyű tartalommal dolgozunk, hanem üzletileg is releváns problémákat teszünk láthatóvá:
Ezek olyan témák, amelyekről ritkán beszélünk üzleti nyelven, de amelyek valódi pénzügyi és emberi következményekkel járnak.
És itt jön a kulcsmomentum:
💡 Ha ezt rögtön egy sales ajánlattal indítjuk, bezáródik az ajtó.
Brutálisan jó volt a fogadtatás: az első 12 órában több mint 100 feliratkozót szereztünk, akik mind B2B döntéshozók, cégvezetők, HR-felelősök voltak.
Egy hét alatt azóta sikerült megháromszorozni ezt a számot. De ami ennél is fontosabb: ezek az emberek azóta is rendszeresen olvasnak, visszajeleznek, kapcsolódnak.
A Marketing Speedrun alatt nem elégedtünk meg azzal, hogy 100 új B2B érdeklődőt szerezzünk, ennél sokkal nagyobbat akartunk. Egy olyan ügyfélszerző rendszert építettünk, ami éjjel-nappal, megállás nélkül dolgozik helyettünk, folyamatosan hozva az új leadeket.
Egy átlagos FB kampány legalább 90.000 Ft-ról indul. Mi a harmadából hoztunk be top döntéshozókat.
Összesen 376 új érdeklődőt szereztünk a 30 napos kampány alatt. Ezek főként felsővezető, cégvezetői feliratkozók B2B multiktól. Nekik nyújtottunk értékes tartalmat.
Nézzük a hírlevél flow eredményeit:
Open rate: A komplett hirdetési flowt a feliratkozók 60%-a megnyitotta, ezzel messze felülmúlva az átlagot.
Click rate: ennyien kattintottak a hírlevélben szereplő linkekre (podcast epizódok + a végső landing oldal). Ez is felülmúlja az átlagot, iparágtól függetlenül.
Unsubcribe rate: hányan iratkoztak le. Ez az egyetlen, ami magasabb az átlagnál, ami hideg hírlevél listánál természetes. Ezen hosszútávon lehet javítani plusz e-mailek beemelésével.
Delivery rate: hány feliratkozó postaládájába lett elküldve az e-mail. Egyszerű, szöveges hírleveleket küldtünk ki, hogy elkerüljük azt, hogy spambe kerüljön a levél.
A kampányunk eredményei magukért beszélnek: összesen 6 új ajánlatkérés érkezett, amelyek mindegyike olyan gigamultikhoz kötődik, ahová normál esetben szinte lehetetlen bejutni.
Lennél a következő sikersztorink?
Foglalj időpontot díjmentes konzultációra, és 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!