376 érdeklődő, 6 ajánlatkérés gigacégektől - mutatjuk a Marketing Speedrun eredményeit

„Ez aztán bátor vállalás… nem féltek, hogy nem sikerül?”

Ezt kérdezte tőlünk egy cégvezető, amikor arról beszélgettünk, hogy 30 nap alatt 100 releváns érdeklődőt szerzünk egy B2B cégnek, teljesen ingyen.

A cél nem volt kevesebb, mint egy automatizált gépezet létrehozása, ami gyakorlatilag a kiválasztott B2B cég saját értékesítőjeként működik, 0-24-ben.

A cél: 100 új érdeklődő, 30 nap alatt, ingyen

Óriási a bizalmatlanság a marketingügynökségekkel szemben a magyar KKV szektorban, mert sok ügynökség ma még mindig az inputot méri:

  • Kiment-e a poszt?
  • Fut-e a hirdetés?
  • Volt-e hírlevél?

Hogy ebből jött-e megkeresés? Az már csak mellékes.

Ne érts félre: nulláról felépíteni egy valóban a cégre szabott, kreatív, és hatékony marketingkampányt – arculattal, weboldallal, kommunikációval – elképesztően nehéz.

És kimondhatjuk azt is, hogy sokszor olyan kevés mozgásteret kap a marketinges, hogy képtelen valódi eredményt hozni – ezért inkább nem is vállal érte felelősséget.

Ha nincs bizalom a cégvezető és a marketinges között, nincs felelősségvállalás sem. Azonban ilyenkor a marketing nem befektetés, hanem csak egy újabb tétel a költséglistán.

Egy kampány, ahol 30 nap alatt 100 új, releváns érdeklődőt szerzünk egy B2B cégnek – 0 Ft-ért.

Ez nem audit. Nem konzultáció. Ez egy komplett marketingrendszer, amiben:

  • meghatározzuk a stratégiát,
  • felépítjük a kampányt,
  • készítünk egy ütős landing oldalt,
  • elkészítjük, beállítjuk és futtatjuk a hirdetéseket,
  • optimalizálunk, követünk, javítunk.

A cégnek pedig csak annyi a dolga, hogy fogadja az érdeklődőket.

Miért csináltuk ingyen?

Nem azért, mert unatkoztunk. Hanem mert szerettünk volna példát mutatni, és nyilvánosan dokumentálni:

  • hogyan lehet valódi eredményt hozó marketinget építeni,
  • hogyan néz ki egy átlátható, működő kampány,
  • és mi történik, ha a marketing végre outputra fókuszál.

Article content

A Marketing Speedrun folyamata

1. 40 jelentkező x 15 perces online call = 600 perc megbeszélés 5 nap alatt.

14 napig jelentkezhettek a B2B cégek a Marketing Speedrunra. Mi már tűkön ültünk, hogy mind a 40 jelentkezővel egyeztessünk egy 15 perces discovery callt.

Ebben a rövid beszélgetésben bemutatkoztunk, és megismertük, hol tartanak jelenleg a jelentkezők, mi a legnagyobb elakadásuk a marketingben.

A Marketing Speedrun indulása óta rendszeresen kommunikáltunk hírlevélben a jelentkezőkkel – tudatosan, kis adagokban, hogy ne terheljük túl őket.

2. A kiválasztott B2B cég: Pszichoforyou

Az, hogy egy kolléga nem érzi jól magát a munkahelyén, költségekben kifejezhető. A Pszichoforyou Szabó Eszter Judittal 7 éve segít a lelki egészség megőrzésében, legyen szó önismereti vagy munkahelyi kiégéssel kapcsolatos problémákról. A Business Edition keretein belül a cégvezetők az ő podcastsorozatukkal és előadásaikkal teremthetnek támogató környezetet az irodában.

Számunkra is kiemelten fontos a munkahelyi mentális egészség, hiszen az ösztönző légkör nem csak az egyén jóllétét, hanem a cég sikerét is nagyban befolyásolja.

A következő lépés az volt, hogy bekérjük az összes hozzáférést – weboldal, Tag Manager, Google Analytics – és tartsunk egy deep marketinges meetinget a buyer personáról.

3. Speedrun 7. nap: ami hétfőn még csak ötlet volt, ma már hirdetési kampány

Hét nap alatt a következőket pipáltunk ki:

Mély meetinget tartottunk termékről és buyer personáról.

Hála Eszterék alapos előkészítésének, ezt már csak kiegészíteni kellett egy piackutatással.

Elkészítettük a marketingstratégiát.

Meghatároztuk a fókuszt, üzenetet, csatornákat, erőforrásokat.

Megírtuk a hírlevél flow-t, ami egyszerre automatizált, mégis személyes.

Elkészítettük a hirdetési kreatívokat és szövegeket.

És még csak most kezdünk igazán felpörögni. Jövünk a landing oldalakkal, A/B tesztekkel, finomhangolással.

A cél nem az volt, hogy két hét alatt behúzzuk az összes vásárlót, hanem, hogy létrehozzunk egy működő ügyfélszerző rendszert, ami folyamatosan hoz új érdeklődőket akkor is, ha nem ülünk fölötte.

4. Így gyűjtöttünk 300 hírlevél feliratkozót 1 hét alatt

Article content
Hirdetési kreatív a hírlevélhez

A Pszichoforyou B2B podcastsorozatából indultunk ki, amit a cégek a teljes csapat számára elérhetővé tehetnek, belső mentális egészségfejlesztés céljából.

Azonban hamar világossá vált: önmagában egy podcast ajánlása nem elég ahhoz, hogy a cégvezetők figyelmét megragadjuk. A „hallgass podcastot” nem üzleti érv.

Ezért nem magát a terméket hirdettük először, hanem visszaléptünk egyet, és megkerestük azt a témát, ami valóban rezonál a döntéshozókkal, és amiben érdemi edukáció történhet.

Így született meg a Work Life Balance hírlevélsorozat cégvezetőknek. Nem motivációs idézetekkel vagy könnyű tartalommal dolgozunk, hanem üzletileg is releváns problémákat teszünk láthatóvá:

  • Kiégés, ami csökkenti a vezetők és csapatok teljesítményét,
  • Döntési fáradtság, ami aláássa a stratégiai gondolkodást,
  • Rejtett fluktuációs költségek, amelyek észrevétlenül viszik a pénzt egy cégnél.

Ezek olyan témák, amelyekről ritkán beszélünk üzleti nyelven, de amelyek valódi pénzügyi és emberi következményekkel járnak.

És itt jön a kulcsmomentum:

💡 Ha ezt rögtön egy sales ajánlattal indítjuk, bezáródik az ajtó.

Brutálisan jó volt a fogadtatás: az első 12 órában több mint 100 feliratkozót szereztünk, akik mind B2B döntéshozók, cégvezetők, HR-felelősök voltak.

Egy hét alatt azóta sikerült megháromszorozni ezt a számot. De ami ennél is fontosabb: ezek az emberek azóta is rendszeresen olvasnak, visszajeleznek, kapcsolódnak.

5. Marketing Speedrun eredmények: 376 új érdeklődő, 6 ajánlatkérés

A Marketing Speedrun alatt nem elégedtünk meg azzal, hogy 100 új B2B érdeklődőt szerezzünk, ennél sokkal nagyobbat akartunk. Egy olyan ügyfélszerző rendszert építettünk, ami éjjel-nappal, megállás nélkül dolgozik helyettünk, folyamatosan hozva az új leadeket.

Az eredmények:

  • 100 érdeklődő Facebook hirdetésekkel, átlagosan 514 Ft/lead áron
  • 376 új feliratkozó a hírlevél rendszerben (főként B2B felsővezetők, multiktól)
  • 6 ajánlatkérés, mind nagyvállalatoktól
  • A teljes kampány hirdetési költsége: 51.425 Ft.

Még mi is meglepődtünk: így szereztünk 100 érdeklődőt 50 ezer forintból

Article content

Egy átlagos FB kampány legalább 90.000 Ft-ról indul. Mi a harmadából hoztunk be top döntéshozókat.

Hírlevél flow eredmények

Article content

Összesen 376 új érdeklődőt szereztünk a 30 napos kampány alatt. Ezek főként felsővezető, cégvezetői feliratkozók B2B multiktól. Nekik nyújtottunk értékes tartalmat.

Nézzük a hírlevél flow eredményeit:

Open rate: A komplett hirdetési flowt a feliratkozók 60%-a megnyitotta, ezzel messze felülmúlva az átlagot.

Click rate: ennyien kattintottak a hírlevélben szereplő linkekre (podcast epizódok + a végső landing oldal). Ez is felülmúlja az átlagot, iparágtól függetlenül.

Unsubcribe rate: hányan iratkoztak le. Ez az egyetlen, ami magasabb az átlagnál, ami hideg hírlevél listánál természetes. Ezen hosszútávon lehet javítani plusz e-mailek beemelésével.

Delivery rate: hány feliratkozó postaládájába lett elküldve az e-mail. Egyszerű, szöveges hírleveleket küldtünk ki, hogy elkerüljük azt, hogy spambe kerüljön a levél.

A kampányunk eredményei magukért beszélnek: összesen 6 új ajánlatkérés érkezett, amelyek mindegyike olyan gigamultikhoz kötődik, ahová normál esetben szinte lehetetlen bejutni.

Lennél a következő sikersztorink?

Foglalj időpontot díjmentes konzultációra, és 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!

díjmentes konzultáció

Tudd meg hol van elakadásod és milyen lehetőségeid vannak.